مروری بر اعتصاب انجمن فیلمنامه نویسان و بازیگران در هالیوود

اقتدار صنفی به جای بیانیه‌های سیاسی

ببینید | زلزله در هالیوود

هالیوود در اعتصاب و رد پای هوش مصنوعی در آن مشهود است.
کد خبر: ۱۴۱۶۱۳۰

خبر پیوستن انجمن بازیگران آمریکا به اعتصاب نویسندگان که از ماه می امسال آغاز شد در همه جهان بازتابی گسترده داشته است. پس از سال 1960 این دومین بار در تاریخ است که هالیوود دو اعتصاب همزمان را تجربه می‌کند. عوامل متعددی در بحران پیش‌آمده دخیل هستند اما مهم‌ترین عامل تهدید هوش مصنوعی است.

در واقع هوش مصنوعی هنوز نتوانسته جای پای خود را در صنعت سرگرمی و فیلم‌سازی محکم کند اما دست‌اندرکاران این صنعت معتقدند که در آینده نه چندان دور هوش مصنوعی به مشکلی اساسی و شاید غیر قابل حل تبدیل شود.

15 سال پیش نیز انجمن نویسندگان برای کپی‌رایت و پرداخت  دستمزدها در پلتفرم‌های آنلاین مبارزه کرد؛ مشکلی که در آن زمان وجود نداشت اما قابل پیش‌بینی بود. استودیوهای فیلم‌سازی و تهیه‌کنندگان برای کاهش هزینه‌های خود تلاش می‌کنند از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند و با ارتقا آن بتوانند پول بیشتری را در جیب‌هایشان نگه‌دارند.

شاید چنین اعتصاباتی از بیرون عجیب به نظر برسد. نام هالیوود برای بسیاری تداعی کننده دستمزدهای میلیون دلاری است که تصوری کاملا اشتباه است. هزاران نفر در خلق فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های سرگرمی دخیل هستند که چنین درآمدهایی ندارند و برای کسب حقوق حداقلی، دریافت بیمه درمانی و داشتن بازنشستگی چشم امیدشان به اتحادیه‌ها است.

بسیاری نویسندگان از اینکه آثارشان برای مدل‌سازی در هوش مصنوعی و ارتقا آن بدون پرداخت کپی‌رایت استفاده می‌شود شکایت دارند. آنها می‌خواهند قوانینی که از آثارشان در برابر سرقت، استفاده یا کپی کردن توسط افراد دیگر محافظت می‌کند، باید در مورد ماشین‌ها نیز اعمال شود.

اعتصاب‌کنندگان می‌خواهند بدانند این فناوری چگونه قرار است در دنیای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد و شغل آنها تا چه اندازه در خطر قرار دارد. اگر طرحی توسط هوش مصنوعی تولید و از نویسندگان خواسته شود آنها را گسترش داده و بازنویسی کنند، دستمزد خلاقیتشان چقدر خواهد بود؟

•  چت‌جی‌بی‌تی، ربات چت هوش مصنوعی که توسط اپن‌ای‌ال در دسامبر 2022 راه اندازی شد، در دو ماه اول به 100 میلیون کاربر رسید و آن را به سریع‌ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل کرد.

•  هوش مصنوعی پیش‌تر به عنوان تهدیدی برای تقلب در تکالیف و مقاله‌های تحصیلی، نوشتن مطالب اتاق‌های خبر، سایت‌های ادبی و به طور کلی همه افرادی که از طریق نوشتن امرار معاش می‌کنند، مورد بحث بوده است.

•  هوش مصنوعی به طور کلی 27 درصد از مشاغل در سراسر جهان را تهدید می‌کند.

•  نتفلیکس اخیرا به دلیل استفاده از هنر پس‌زمینه هوش مصنوعی در انیمیشن کوتاه The Dog and The Boy مورد انتقاد قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 21
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها